Dank aan de MOV en de fietsers van de Fiets Mee
We ontvingen vanuit Brazilië een uitgebreid verslag van de coördinator van de school in São José da Tapera die heel blij 5 beamers in ontvangst mocht nemen.
De fietsers van de Fiets Mee hebben deze 5 complete sets bijeen gefietst in september 2023. Geweldig!
In het nieuwe schooljaar dat in februari begint kan men direct gebruik maken van de beamers.
Hieronder kunt u het verslag van coördinator Marcos Henrick lezen, zodat u merkt wat dit voor de leraren en de leerlingen betekent.
Wat is de noodzaak van Beamers in de klaslokalen van Colégio São João Paulo II? door Marcos Henrick
Voor docenten:
Leraren verbeteren hun methoden met de gegevens die in de klas worden getoond:
Vanaf nu kunnen docenten met behulp van de beamer de duur van de les optimaliseren en de aandacht van zichzelf en hun leerlingen richten op de bestudeerde inhoud, waarbij ze het grootste deel van hun tijd besteden aan het ontwikkelen van deze inhoud met de klas.
Een nog gunstiger voordeel is het gebruik van het IÔNICA-platform van FTD (site van de uitgever van de leermethodes), met zijn rijke bronnen aan jaarlijkse inhoud voor onderwijs en opleiding van studenten.
In deze context is het mogelijk om op te merken dat het veel gemakkelijker is om lesplanning te belichten en interactief te maken als het gerelateerd is aan het onderwerp, de inhoud, de film enz.
Een van de redenen waarom we beamers in de klas willen hebben, is dat de leraar niet noodzakelijkerwijs knipsels uit tijdschriften, dvd’s of educatieve bijsluiters mee hoeft te nemen naar de klas. Nu kan hij dit allemaal via de beamer presenteren op een duurzame en ecologisch goede manier.
Voor studenten:
Een verbetering van het gepresenteerde werk, het geeft meer zekerheid, het verbetert de spreekvaardigheid van studenten door interactie en creativiteit en er is meer tijd over om te studeren.
De leerlingen van vandaag zijn extreem gewend aan nieuwe technologieën in het onderwijs. Dus is het noodzakelijk om niet langer tegen nieuwe technologieën te vechten, maar ervoor te zorgen dat ze in het voordeel voor het onderwijs gebruikt worden.
Het bord, schriften en boeken zijn noodzakelijk, maar hoeven niet langer de enige leermiddelen te zijn. Ze hebben meer middelen en interactie nodig.
Bijvoorbeeld: het gebruik van de beamer in de klas maakt het gemakkelijker om werk te presenteren. Via dit hulpmiddel is de kans groter dat leerlingen afbeeldingen presenteren (wat de ontwikkeling van de exacte wetenschappen bevordert), foto’s en video’s in uitstekende resolutie en zichtbaar voor de hele klas (wat de ontwikkeling van de menswetenschappen helpt).
Bovendien besteden ze minder tijd aan het voorbereiden van deze werken als de presentatie via beamer plaatsvindt.