Nieuwsbrief december 2017
Beste Vrienden van Brazilië,
Onlangs las ik een artikel in de krant over de gang van zaken in Brazilië. De kop luidde als volgt: ‘Economische grootmacht Brazilië is terug bij af’. Het land zit nog midden in de aanhoudende economische crisis die wij inmiddels achter de rug hebben. Waar er tot drie jaar geleden een afname te zien was in het aantal mensen dat een uitkering nodig had, loopt dat aantal in rap tempo weer op. In de afgelopen twee jaar vroegen bijna een miljoen Brazilianen de Bolsa Família weer aan. Bolsa Família is een financieel steuntje in de rug dat wordt verstrekt aan kinderen die zijn ingeënt en naar school gaan. Internationaal wordt deze steun geroemd als voorbeeld voor bestrijding van sociale ongelijkheid. Bijna twintig landen introduceerden soortgelijke programma’s als in Brazilië. Op dit moment zijn bijna 14 miljoen gezinnen hiervan afhankelijk en zij krijgen gemiddeld zo’n vijftig euro per maand. (meer…)

Je hoort het vanuit alle hoeken van Brazilië. Door de politieke situatie, zoals genoemd in de 
als het in Brazilië volop lente is. Voor ons een prima tijd, geen werk bij ons in de tuin, relatief een goedkope reis en altijd prima weer in Brazilië.